VACKRA SKRIVNA RADER.

Jag brukar alltid dö lite när jag lyssnar på Håkan Hellström, hans texter är så träffsäkra, han lyckas alltid sätta ord på så många känslor som jag inte själv kan forma till ord.

"Jag är inte kär i henne för vad hon är, utan för vad hon inte är. Jag vet det låter konstigt 
när jag säger det. Jag är kär i den fulaste flickan i världen."

"Jag står framför spegeln, vill förändra allt, och allt som jag ser i den."

"Mitt hjärta är ditt att förstöra"

"Vad jag bryr mej om nu är att se dej gråta
för jag har gråtit
"

"Men du sätter höstsolen i eld"

"Och egentligen älskar du inte mig, och egentligen är det okej med mig, för jag älskar 
ingen alls, sånt där är slöseri med tid, men då slösar vi bort våra liv."


"Man måste dö några gånger innan man kan leva
"

"Om himlen finns är jag förlorad."

"Vad vet du om kärleken, förrän du förgäves hatat den? Och vad vet du om hur hjärtat 
kan bränna för kärlek som aldrig kan dö men inte heller leva
."


"Vad vet du om månljuset
Förrän du blivit sönderslagen under det
Och vad vet du om gryningen
Förrän du mött varje morgon
Med sömnlösa ögon
"
Jag blir hellre ensam, än lycklig med nån annan"

"När tiden är rätt ska jag plocka upp dig och ta dig långt härifrån."

"Jag tror vi flyr rakt in i solen"

"Du har varit ute i världen i flera år när jag har stannat på mitt rum och dagarna går, 
så uppsnärjd i det blå."

"Jag står utanför din dörr bara för att säga att jag aldrig, aldrig känt mig så ensam."

"Och när du ser på mig är det knappt jag minns ett enda öknamn dom kallade mig.
Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din."

"Sprid ut bensinen över solnedgången
Riv ner staden
Häll ut havet ända bort till horisonten
Tysta ner musiken
Hon kommer aldrig hit igen"


"Det är svårt att inte gråta när jag tänker på oss två nu."

"Vad jag bryr mig om är att se som i slow-motion
när du går sönder inut, så som jag gjorde nyss
"

"Och akta dig för människor. För människor gör illa en om de kan."

E.

Kommentarer
Postat av: Jessica Sidenros

Er blogg inspirerar mig mycket, den är väldigt väldigt fin.

2010-12-24 @ 21:13:34
URL: http://sidenros.blogg.se/
Postat av: jen

helt sjukt vackert. man måste bara älska håkan h. <3

2011-01-01 @ 23:39:59
URL: http://chemtrail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0