CIGARETTES AND CHOCOLATE MILK.

Ibland kan jag tycka att en pojke som är så fasligt snygg blir ännu finare och mer spännande när han röker. Hur kan man egentligen tänka något sådant, när den där saken som han håller mellan fingrar gör att livet förkortas för varje bloss som tas. Jag har själv stått där med en cigarett mellan läpparna ett flertal gånger, för att göra mig tuffare än vad jag egentligen är eller så har jag rökt i tron om att det ska dämpa min ångest över pojke som har fått hjärtat att värka. Så många gånger har jag gått ut i rökrutan när jag har varit ute på en klubb, följt efter en vacker pojke, tänt min cigarett och ståt rätt så nära i hop om att få en endaste liten blick som kan leda till fler blickar och kyssar på ett dimmigt dansgolv.
Sen står man där dagen efter och luktar på håret och hela kläderna stinker av röken, då känns det inte så romantiskt och fint som det kändes tidigare. Cigaretter romantiseras mycket i filmer och musik och får saker att bli ännu finare, vilket är sjukt när det egentligen är något som kan leda till döden.
E.

Kommentarer
Postat av: jenpen

fint skrivet, ellen.

jag tänkte precis så där idag, tänkte på hur mycket vi gör för att sticka ut men ändå inte. hur mycket man ger upp av sig själv för att passa in i en stereotyps kropp och själ.

2010-10-14 @ 20:52:10
URL: http://chemtrail.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack!! Najs najs! lärt känna nåra trevliga folk där? :) Haha, jag har inte pluggat speciellt mycket hittills om man säger så, lite illa men men.. Saknar att åka till afrika och få bra betyg för de :P haha, nämen var väl lite mer soft men jag saknar inte sussi precis...

2010-10-14 @ 22:18:05
URL: http://lottaok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0