NIAN.

Avslutningen i nian. Det hade varit bal dagen innan. Planerna hade pågått hela året. Vilken klänning skulle bäras? Hur skulle man åka dit? Och den viktigaste frågan; Vem skulle gå med vem? Vi fyra gick tillsammans, som alltid.
Det var också självklart att vi skulle fira avslutningen tillsammans. Finaste vänner. Kvällen började hemma hos mig, ute på altanen. Jag minns att vi skrattade otroligt mycket och pratade minnen. Vi pratade om alla som vi inte längre skulle träffa dagligen. Om dom som vi skulle sakna, och om dom som vi var glada att slippa. Sedan begav vi oss av för att fira. Avslutningsfesten som ingen av oss glömmer, någonsin. Jag minns att Anna kände en pojke som skulle fixa dricka till oss. Vi mötte honom vid skogskyrkogården, han satt på en av parkbänkarna med sitt alldeles för långa och smutsiga hår. Idag går jag förbi de där bänkarna ibland, och då tänker jag alltid på diskmedel. För det var så vodkan som vi fick köpa till överpris smakade. Diskmedel. Det slutade med att jag blev full och dansade hela natten.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0