ÅNGEST ÄR EN LIVSSTIL.

Det var länge sen jag kände mig gå liten och ynklig som idag. Fast samtidigt starkare än någonsin. Modig. Märkligt att man kan vara både världens minsta och världens starkaste på samma gång. Det var länge sen jag hade en konstant klump i magen. Jag hade nästan glömt hur den kändes. Då orsakad av helt andra saker än nu, men dock lika jävlig. Den sitter där den sitter och blir nog kvar i cirka 79 dagar till. Det värsta är att den där klumpen har suttit där ett tag. Och att den ser till att växa sig fast. När jag äntligen blivit av med en del av den ses det till att något annat ersätter lättnaden efter att blivit av med den dåvarande ångesten. Ångest är en livsstil sa en vän till mig för ett tag sedan, och idag är jag bered att skriva under på att det stämmer (ibland). Och hur fan ska jag orka plugga när resten av livet är upp och ner? Det är en jävla tur att det finna fina vänner och en lyssnande mamma. Och en gosse som får torka mängder av tårar från mina kinder. Som får trösta och bekräfta. Älska. Det är tur det, för utan honom skulle jag just nu grävt ner mig under en sten och stannat där tills finaste vänner gräver upp mig igen. S.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du år så fin för du är den starkaste och modigaste av vänner.

2011-04-08 @ 11:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0