IDAG HAR JAG VARIT SÅ MODIG.

Idag har jag varit modig. Jag har stått upp för mig själv och INTE vikit ner mig. Jag var rädd men inte feg. Och för det är jag förbannat stolt! Jag tänker inte låta puckon till människor trycka ner mig. Jag tänker vässa mina armbågar och slå mig fram. Slå undan gubbar som tror de har någon sorts rätt att göra vad de vill enbart för att de är äldre och jag kvinna. Har rätten att köra över andra. Från denna dag ska Sanna Bergling gå rak i ryggen, stå upp för sig själv och säga det hon tycker. Jag ska göra sådant jag mår bra av och sluta göra saker för att vara andra till lags. Jag ska sluta tänka att jag måste hinna göra en massa saker som "är viktigt att göra nu när jag är ung". Jag ska göra det jag vill och jag vill ha mycket att göra. Jag vill studera. Jag vill vara med mina vänner och min familj. Jag vill vara med pojken som finns närmast mitt hjärta. Och jag ska vässa mina armbågar och knän, och slå mig fram tills jag når toppen. Och jag ska göra det med respekt och värdighet! S.

Kommentarer
Postat av: Anna

Heja Sanna! :D <3

2011-04-05 @ 18:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0