BRUTAL ÅNGEST.

En klump i magen. Klumpen blir matad och matad och växer och växer. Jag undrar om en sådan klump kan komma ut. Äta sig upp ur magen, genom halsen för att sedan spys ut. Fast det är väl vad man med andra ord kallar panikattack eller att storgråta. Just idag känns det som att min klump kommer explodera ikväll. Jag är otroligt stressad. Känner att jag måste prestera. Jag vill lyckas. Jag vill vara alla till lags. Jag vill. Men jag kan inte, det går inte. jag blir otroligt stressad av att veta att jag inte räcker till. Jag vill vara duktig på jobbet, vara närvarande och genuin. Jag vill väldans gärna få toppresultat gällande studierna. Jag vill tränna regelbundet, vara fitt och ha en bra kontition. Jag vill resa och upptäcka nya platser. Jag vill lära mig flytande tyska. Jag vill plugga mer. Jag klara såklart inte av allt detta, men det gör inte så mycket. Det som gör mig ledsen och som gör att jag stöndigt har en klump i magen är att jag vet att det finns människor som är besvikna på mig. Det sorgliga är att det är de finaste människorna sin finns. Min familj, mina vänner och min släkt. När man var liteb fanns det hur mycket tid som helst att träffas på. Så är det tyvärr inte längre. Jag vill regelbundet spendera tid ned min familj. Jag vill ha en fin, kärleksfull och nära relatnedled mina bröder. Jag vill göra saker tillsammans. Jag vill ress runt till släkten. Jag vill inte göra mina kusiner besvikna genom att inte "ha tid att följa med familjen när de besöker, måste plugga". Jag vill ha mer tid med mina vänner. Jag vill inte förlora någon av mina vänner. Jag villträffas och göra saker tillsammans. Skapa minnen. Jag vill spendera mer tid och hitta på nya saker, gör utflykter med pojken jag älskar. Jag har sådan otrolig ångest och panik över att inte hinna träffa männiksor jag älskar. Jag längtar tills tid kommer. Jag längtar så mycket att set känns som denna längtan kan få tiden att gå fortare. Hoppas ni förstår mig och att ni vill hjälpa till att hoppas på att dygnen snart ska få mer timmar eller att man i framtiden slipper sova. Förlåt mig för klagande inlägg och tidsbrist. S.

Kommentarer
Postat av: jen

helt sjukt bra skrivet & du,

du är inte ensam. <3

det kommer tid. hela sommaren tillexempel.

2011-02-17 @ 23:40:37
URL: http://juicysweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0