VÄNNER.

Jag brukar tänka att vänner en annan slags kärlek än kärleken mellan flicka och pojke, flicka och flicka och pojke och pojke. En kärlek som är fin och som alla behöver. Att få gråta ut på någons axel när det är svårt och jobbigt. Någon som stöttar en. Någon som alltid finns där. Man brukar säga att pojkar kommer och går men vänner består. Det tror jag verkligen på. Jag har så fina vänner som gör att jag orkar med vardagen. Som får mig att skratta till magen krampar och jag knappt kan andas. Som är så fina att dansa ihop med ute på rökiga klubbar. Bland mina vänner finns det en mycket fin och vacker flicka som heter Sanna och jag är så glad att hon finns. För utan henne skulle det många gånger vara svårt att andas. Hon är så klok så, och inte tala om hur bra hon är på politik. Hon är kufig, rolig och klassens smart ass. Utan henne skulle jag inte vara den jag är idag. Vi har skrattat, gråtit, ältat och ältat ihop så mycket. Talat i telefon så många timmar att telefonen nästan har växt fast. Under gymnasiet fick jag träffa denna fina flicka varje varje dag, och det var bland det bästa. Tillsammans har vi blivit starka när vi var nere i en djup dimma. Vi har peppat och peppat varandra. Skrivit budord. Dansat och dansat och dansat till fötterna blöder. Denna flicka vill jag ha nära mig hela livet, få barn samtidigt och ha familjeträffar med , åka på semester tillsammans med våra familjer. När vi är två skruttiga rynkiga tanter ska vi dricka kaffe flera timmar i veckan och tala om hur fint livet har varit. Vi ska gå armkrock längs livet du och jag. Kufigare flicka får man leta efter.Det finns ingen som kan få mig att skratta som hon, jag kan skratta så mycket att magen krampar så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är så fint att hon har hittat en pojke som hon är så förbannat kär i, som gillar henne lika mycket tillbaka. För det är hon verkligen värd. Jag hoppas att de kommer vara kära i varandra länge länge.
E.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Va fint skrivet :)!

Hoppas allt är bra med er!

2011-03-08 @ 02:16:00
URL: http://wearoundtheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0