DET ÄR VIKTIGT.

Plötsligt slog det mig. På dansgolvet slog det mig. Det sa klick i hjärnan min, för detta sitter faktiskt inte i hjärtat, och jag insåg vad som är viktigt. Och vad som är totalt oviktigt. Vad som är verkligt och ärligt. Och vad som är overkligt och en förhistorisk fantasi.
Det kändes så otroligt skönt. Något som jag väntat på i många år. Ett riktigt adjö. Ett farväl, nu ses vi aldrig mer. Det går inte att radera det som man har varit med om, det som finns i huvudet. Men det går att lämna, helt. Och det hände igår, det sa klick, och jag vände på riktigt ryggen till det förflutna.
Det är viktigt att se vad som är riktigt i livet. Vad som är verkligt och vad som betyder något. Vilka man kan lita på och vilka man ska undvika. Vem man kan ge sitt hjärta till och vem som kommer krossa det. Det är viktigt att vara lycklig, tillåta sig att vara lycklig. Det är viktigt att vara med vänner som får en att skratta. Och dricka gott rödvin och dansa på nattklubbar. Det är viktigt att prata med mamma och låta henne veta. Det är viktigt att vara med honom jag älskar mest. Det är viktigt att njuta av livet.
S.

Kommentarer
Postat av: Jessica Sidenros

Har du skrivit detta?! wow isf, skriv en bok, jag kommer läsa den om och om igen tills sidorna ramlar av!

2011-06-07 @ 23:34:23
URL: http://sidenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0