ETT SVART HÅL.

För lite mer än ett år sedan var jag på den viktigaste skivan i mitt liv. Det viktigaste utgångskvällen jag varit på. Och jag var utklädd till ett svarthål. Jag var svart från topp till tå. Och mitt blonda hår låg utsläppt över axlarna.
Pegg och jag åt middag innan och pratade om den kommande kvällen. Vi bestämde oss för att ta det lugnt med alkoholen och inte röra några pojkar. Så blev det inte. Istället blev det för mycket alkohol vilket ledde till att jag mötte den finaste pojken jag vet. Och jag är så glad över att jag gick på den där skivan, även fast jag inte hade någon lust innan och mycket hellre hade stannat hemma och kollat på tv. För tänk om jag hade gjort det, stannat hemma alltså. Usch, det hade varit så oerhört ledsamt, vidrigt och hemskt. För då hade det inte blivit för mycket alkohol och ett möte med en pojke med det finaste hjärtat och tänk vad tråkigt livet hade varit då. Ibland är det bra att gå på skivor och vara utklädd till ett svart hål.
Det var ett år sen det. Nu ska jag inte på skiva. Istället ska jag titta på en fotbollsmatch, men det är faktiskt också ganska fint när allt kommer omkring.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0