ÖGONKONTAKT.

För mig är det viktigt med ögonkontakt. När man hälsar. När man pratar. Intrycket av personen blir betydligt starkare då. Jag är noga med det, att ha ögonkontakt alltså.
Men när han tittar på mig och våra blickar möts, då har jag så himlans svårt att hålla kvar blicken. Att låta den vila i hans ögon. Ibland går det. Då kan jag titta i evigheter. Men jag är alltid lite på min vakt. Tänk om jag skulle drunkna i de där fina ögonen. För jag vet att det går. Att drunka där.
Inga andra ögon för min mage att bubbla av tusen bubblor. Inga andra ögon för mig att rodna, le och skratta som hans. Inga andra ögon får mig att tycka att det viktigaste på jorden just nu är att få kyssa läpparna som tillhör samma ansikte som de där ögonen. Inga andra ögon gör det svårt för mina ben att stå stadigt och inte vika sig. Ögonkontakt. Det är viktigt det. Men viktigare är att få drunkna i de finaste ögonen man vet och också få kyss de där läpparna, även fast det finns så mycket annat som måste göras.

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0