VÄNSKAP.

Vänskap är viktigt. Utan mina vänner vore jag halv och tom. Helt tömd. Ibland funderar jag och undrar vad som skulle hänt om jag inte mött de människor som idag är mina absolut närmaste vänner. Som är bland de viktigaste i mitt liv. Kanske hade jag funnit andra vänner, men inga kan på någotvis vara lika fina som de flickor jag älskar och beundrar.
Idag ska vi fira en av mina finaste vänner. Det känns som vi alltid känt varandra, men egentligen träffades vi i sjuan. Jag kommer ihåg första gången jag såg henne, det var dagen då vi började högstadiet. Jag tyckte hon såg så häftig ut, för hon hade sminkat sig. Jag använde inte smink då. Möjligt att jag också var lite rädd för henne. Jag hade rätt; hon var häftig!
Vi har gjort så himlans mycket tillsammans. Skrattat åt interna skämt tills magen viker sig, rest till olika städer och länder, dansat på dansgolv till klockan slagit prick tre. Vi har också, eller främst du, torkat tårar och tröstat och pratat timmar och åter timmar i telefon. Jag undrar hur många dygn vi pratat om man skulle slå ihop alla samtalen?
Idag ska vi fira denna underbara människa som jag kommer sitta tillsammans med på ålderdomshemmet och dricka te och spela Hollywood. Ikväll ska vi dricka drinkar och dansa i höga klackar. Vi ska skratta och krams. Vi ska äta god mat och du ska få fina presenter. Vi ska umgås och det ska bli otroligt härligt. Ikväll ska vi inte ramla hem förens morgonen är här. För idag ska finaste Emma firas!
S.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu fäller hon en tår på tangetbordet som omöjligt skulle kunna uttrycka hur mycket du betyder för mig. Och även om det skulle vara tillräckligt lång tid för att bota cancer eller stoppa växthuseffekten så väljer jag alltid ett samtal från dig.

2010-10-03 @ 18:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0