JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT PLUGGA.

Jag är trött på att plugga nu. Jag vill ha sommarlov och inte läsa mer om politisk teori på ett tag. Jag vill ha en paus. Jag vill att hela min tillvaro ska pausas och att jag bara ska få göra vad jag vill. Jag vill ha värme och ledighet. Och det är fort.
Jag vill läsa sådant som jag tycker om.
Jag vill läsa om kärlek.
Jag vill njuta i solen.
Jag vill inte göra någonting.
Jag vill resa.
Jag vill kyssas.
Jag vill bada.
Jag vill vara ledig.
Jag vill spatsera i fina klänningar och nätta sandaler.
Jag vill ha klarat av samtliga av årets kurser.
Jag vill skratta med vänner, varje dag.
Jag vill picknicka.
Jag vill dricka rödvin och dansa på sommar.
Jag vill hångla på sandhamn med min gosse.
Jag vill fotografera.
Jag vill gå på 20-någonting-klubbar och njuta av att ha åldern inne.
Jag vill slippa vara stressad.
Jag vill ha sommar.
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0