ÄR DET GUD SOM BESTÄMMER?

När någon vill något så gärna att den längtan går att ta på, borde inte önskan gå i uppfyllelse då? Hur mycket skall den där gud (?) låta någon sukta och vänta. Längta. Få hoppet släkt och sedan få hjälp att tända det igen. Hur länge?! Det gör så ont i mig att veta hur mycket någon vill något, och hur länge den där personen fått vänta, väntar. Hur många gånger det där hoppet släkts, och som tur är, tänts igen. Jag skulle så gärna vilja hjälpa, men hur hjälper man till när det handlar om andra personers känslor? Det går ju inte. Jag pratar om kärlek. Jag tror verkligen att alla kan och kommer bli kära, älska. Och bli älskade tillbaka. Det är bara en fråga om tid. Men jag blir så fruktansvärt förbannad när folk pratar om att man ska "sluta leta", som beskrivits i inlägget under. Hur f** ska man kunna sluta leta efter något man skulle göra nästan vad som helst för? Hur? Det är lätt för flickor och pojkar som inte letar att ge råd om att sluta leta. Det är lätta att ge råd när man själv inte behöver följa dem. Jag tror absolut inte på att sluta leta. Jag tror på att leta mer, vidga vyerna. Öppna ögonen på vid gavel.
"Sluta leta på krogen", får man också ofta höra. Men vart ska man då träffa någon? På konsum? Ja, det kanske går för några, men de allra flesta skulle nog bli misstänksam om någon plötsligt kastar sig fram i matbutiken med en lapp med ett nummer på och ber en att ring. Jag tror på korgen, vad har man för val? Men vem är jag att ge råd? Ingen alls faktisk. För det är så jävla lätt att ge råd när man själv inte behöver följa dem, fast jag ska i alla fall försöka. För det gör så ont i hjärtat mitt, när vänner är olyckliga.
S.

Kommentarer
Postat av: Pegg

fina vän

2011-02-01 @ 20:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0