EN FLICKA UNDER EN KONSERT.

För ett tag sedan var jag på en liten konsert med ett band som knappt någon känner till. Musiken var fin och ölen var god. Mitt sällskap var tipp topp och jag skrattade mycket. Det var fint. Men finast av allt var en flicka som var där. Hon var där för att titta på sin pojke som sjunger i bandet. Och jag har nog aldrig sett någon som är så kär. Hela hon strålade av kärlek och det var helt gudomligt otroligt fint. Hon stod på en stol i publiken och var högre upp än alla andra. Hon tittade på honom under hela konserten utan av vika med blicken en ända gång. Och när han ibland tittade henne i ögonen när han sjöng, blev jag lite rädd att hon skulle ramla av stolen. Det lös av kärlek i hennes ögon. Ur hennes kropp strålade det ut kärlek, kärlek och ännu mer kärlek. Det var så otroligt fint att se. Så jag och min vän som jag var där med, beslöt oss att det ibland var finare att titta på henne istället för på bandet som spelande. För hur ofta finner man någon som är så in i bomben kär att kärleken nästan förvandlats till en aura som går att ta på? Det är inte ofta i alla fall. Men oj, vad denna flicka var kär.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0